RAMAZANA HAZIRLIK YAPTIK


RAMAZANA HAZIRLIK YAPTIK

Dün kızımla birlikte havanın güzelliğinden istifade ederek Ramazana hazırlık yapmaya başladık. Recep Şaban derken geldi çattı Ramazan. Şunun şurasında Ramazana sayılı günler kaldı. Allahıma şükürler olsun.
Ramazan ayında sahurlarda yediğimiz kesme makarnaları, yufkaları hazırlamak için önce saclı sobamızı çıkardık. Bu saclı sobalar hemen hemen tüm nalburlarda satılıyor. Biz bu sobamıza ayaklar monte ettirdik. Çünkü eğilmek benim için biraz zor oluyor ve yoruluyorum. Ama ayakta pişirmek çok kolay oluyor.

Sobamızın önce sacını  bir fırça yardımı ile firçaladık. Sonra kuru bir bez ile iyice sildik.

Ağaçlarımdan budanan dalları bu gibi işlerde kullanmak çok güzel oluyor. Sobamızı ateşledik. Sacımızın ısınması kızması için.

Bu arada eşim 2 tekne hamur yoğurdu, dinlendirdi, küçük bezelere ayırdı ve yufkalarımızı açmaya başladı.

Kızım annesine yardım etti. Bezeleri merdane yardımı ile belli bir boya kızım getirdi. Annesine verdi. Eşimde oklava ile yufkaları büyütüp bana verdi. Bende saclı sobamızda alt üst pişirip büyükçe bir örtünün altına yerleştirdim. Yufka olarak kalacakları çok pişiriyorum. Çünkü ondan aynı börek gibi hafif ıslayıp tepsiye yayıyor iç malzemesini koyup hazırlıyoruz. Makarna yapacaklarımızı daha az pişiriyoruz. Isısını kaybetmeden büyükçe bir teknede muhafaza ediyoruz. Sonra rulo yapıp ince ince kesiyoruz. Aynı kadayıf gibi oluyor. Sonra sahurda bol tereyağ ve peynirle tavalı yapıp  alt üst kızartıp afiyetle yiyoruz.

Bir tekneyi Ramazanlık yaptıktan sora küçük olan diğer tekne ile gözlemeler yapılmaya başlandı.

Ispanak ve bahçemizden topladığım şifalı otlarla yaptığımız içten koyup sebzeli gözleme

Kendi ineğimizin sütünden hazırladığımız lordan sade pernirli gözleme

Gözlemeleri sac sobamızda çok şahane pişirdim. Sebzeli, peynirli ve patatesli olarak hazırladığımız gözlemeler

Oğlum bilgisayarından fırsat bulduğu zamanlarda resimleri çekti.

Kızaran gözlemelere akşam hazırladığımız yayık tereyağını alt üst sürdüm. Kokusu nefis bir şekilde her tarafa yayıldı. Oğlum hiç bir fırsatı kaçırmadı  Devamlı  resim çekti. Gözlemeleri yerken buz gibi yayık ayranını içerken resimler çekti ama

Sevgi ve saygılarımla.