13 Kasım 2009 Cuma

EBEGÖMECİ



       Bugün bahçemdeyim biraz ebegömeci toplamam lazım. Yılda en az üç kere yaptığım ebegümecinin şimdi tam zamanı.

      Her zaman toplayıp çorbasını, yemeğini, salatasını, menemenini, böreğini yaptığım ebegümeçler yine  büyümüş. Yemek yapmak için topladım. Daha önce de henüz filiz halinde iken toplayıp çorbasını, salatasını yaptığım ebegümeçlerinin bugün pirinçli yemeğini yapacağım.
        Ebegümecini kaynatıp suyunu balla tatlandırıp çocuklara çay gibi içiriyorum. İnanın öksürüklerini geçiriyor ve balgamlarını söküyor. Ateşlendiklerinde de aynı çayı içirdiğimde ateşleri düşüyor.
      Doğal olan herşey ailece hoşumuza gidiyor. Doğal beslenmeye de dikkat ediyoruz. Bu konuda en büyük yardımcımız bahçemiz. Bahçemizde şifalı olan herşeyden mümkün olduğunca faydalanıyoruz.
        Ümraniye'deki komşum bugün oturmaya geldiğinde ben ebegümeci topluyordum. Kendisine ebegümecinden yaptığım yemekleri ve şifalarını anlattım. O da bana kendilerinin de ebegümecini ilâç olarak kullandıklarını söyledi. Astımda, bronşitte, boğaz iltihabında ve anjinde hep kaynatıp suyunu içtiklerini söyledi. Hatta hatta iltihaplı yaraların kurutulmasında da kullandıklarını, kanser teşhisi konulan hastaların ebegümecini bol yediklerinde kanserli hücrelerin yayılmasının durduğunu anlattı.
      Anlıyacağınız ebegümeci tam bir şifa deposu.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails