MARULLARIM



MARULLARIM
Mübarek kurban bayramımız çok güzel bir havada geçti. Ben genellikle her kurban bayramında yağmur yağdığını bilirdim.(kurban kanlarının yıkanması için) Bu bayram yağmur yağmadı. Hava günlük güneşlikti, bahardan kalma bir gün gibiydi. Bayramdan iki gün sonra önce kuvvetli bir rüzgar ardından çok güzel bir yağmur başladı ve sabaha kadar devam etti her yer tertemiz oldu.



Esen kuvvetli rüzgar ağaçlarımızdaki yaprakları yerlere döktü. Hemen hemen her taraf
yaprakla doldu. Marulların ekildiği bölümden marul almak istedim ama o kadar yaprak vardıki neredeyse marullar görünmüyordu. Oğlumu çağırdım bana yardım etmesi için çünkü ben eğilipte yaprak topladığımda sanki kan beynime çıkıyordu. Rahatsızlanıyordum. Ondan dolayı oğlum yardım ettide biraz temizledik.

Topladığım kıvırcık marullar çok lezzetlidir. Tohumlarını yalovadan bir arkadaşımdan almıştım. Tohumlarını yılda iki sefer ekebiliyoruz. İlk baharda ekilen marulu yaz boyunca yiyebiliyoruz. Son baharda ektiğimiz tohumları ise kış boyunca yiyoruz. Anlıyacağınız bahçemde her zaman marul bulmak mevcut.

Sevgi ve saygılarımla.