ÜZÜMLERİM



ÜZÜMLERİM

Siz hiç aralık ayında dalından kopararak üzüm yedinizmi?  Ben yedim ve hala yemeye devam ediyorum. Bahçemde bulunan fidesini trabzondan getirdiğim kokulu siyah üzüm ve manisadan bir arkadaşımın getirdiği sulu kırmızı üzüm üç dört kök iken ben artırdım ve bahçemin hemen tarafına ektim ve çoğalttım. O kadar lezzetliki mahallemdeki tüm komşularım getirtdiğim bu üzümlerden bahçelerine diktiler çokda memnunlar.




Üzüm çardağında bu iki cins üzümde çardağa sarılıyor. Bal arıları çok olduğu için herhalde bu çardağımdaki üzümler iki yıldır bitmiyor ve aralık ayı sonuna kadar devam ediyor. ve aşırı tatlı ve lezetli bir üzüm oluyor. Aynı çardakda olduğu için farklı tozlaşmadan heralde sanki yeni bir cins üzüm oluyor gibi geliyor bana.


Bu ayda çocuklarımda bana yardım ederek topladıklarımız bu üzümleri tertemiz yıkayıp büyük bir kazanda
hiç su koymadan kaynatıyoruz. Özünü çıkarıp sıcak sıcak kavanozlara dolduruyoruz. Kış boyunca sulandırıp içiyoruz. Hem çok nefis tat oluyor, hemde tam bir şifa kaynağı.

Sevgi ve saygılarımla.