30 Haziran 2010 Çarşamba

MESTAN DOĞURDU


MESTAN DOĞURDU

Bu sabah kızımın heyecanlı bir şekilde "Babacığım mestan samanlığa girdi koş civcivleri yiyecek" bağırtısı ile aşağıya indim.
 Önce civcivlerin olduğu bölüme girdim. Herhangi bir durum yoktu herşey normaldi. Sonra samanların bulunduğu bölüme geçtim Mestanı göremedim. Tam çıkmak üzere idim ki saman balyalarının arasında "mırrr mırr" gibi bir ses duyar gibi oldum.
 O tarafa geçtim evet Mestan oradaydı.Saman balyalarının arasında çok dikkatli bir şekilde duruyordu. Orada ne yapıyor diye bakınca Mestan'ın hiç kıpırdamadığını ve gözlerimin içine baktığını gördüm. Gözlerime: "Beni affet bak yavrularım oldu erkek kediler bir zarar vermeden burada biraz saklayıp büyüteyim yavrularımı" der gibi bakıyordu.

Ben Mestana küsmüştüm. Ne kadar yapma dediysem yeme dediysem güvercinlerimden bir çoğunu yemişti ,üstüne üstlük birde geçen seneki dört yavrusuna kuş nasıl avlanır dersleri vermişti. Bu yüzden aramız açıktı Mestanla. Oğluma Mestanın resimlerini çekmesini söyledim bir iki kare çekti ama yavrular pek çekilemedi zannedersem yine dört yada beş yavru yaptı. Mestanı affetmedim ama yavrularının hatırına samanlıkta kalmalarına ses çıkarmayacağım.

Sevgi ve saygılarımla.

5 yorum:

sarkaç dedi ki...

Lütfen Mestan'ı affedin. Biz nasıl kuzuları kesip yiyorsak o da aynı davranışı göstererek güvercinleri yiyor. Bazılarımız nasıl kasapta satılan etler varken yine de ava çıkıp avlanıyorsak o da aynı şekilde ava çıkıyor. Biz nasıl çocuklarımıza hayat dersi veriyorsak o da veriyor. İnsan yaptığında kızmadığımız şeyleri bir hayvan yaptığında da onun yerine koyalım kendimizi.
Yine de güvercinleriniz civcivleriniz konusunda endişelenmekte haklısınız. Bir belgeselde görmüştüm. Kuşları çok seven kedilerinden de vazgeçemeyen bir hayvansever kuşları kafese koymak yerine (onların mutlaka uçmaya ihtiyacı var) Kedileri için bahçede kafesli yollar ve gezinme alanları oluşturmuştu. Mestan özgürlüğe bu kadar alıştıktan sonra bunu kabul eder mi acaba?
Yavrularını sağlıkla büyütmesi dileğimi onun başını okşayarak iletirseniz çok sevinirim.

Fuat Gencal dedi ki...

İçten samimi yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Mestana ne kadar küssemde, darılsamda onu ve yavrularını kesinlikle incitemem hepsi benim yavrularım gibiler.

Saygı ve sevgilerimle.

Ahmet GENCAL dedi ki...

Mestan'ın yavrularının adları ne olacak? Merak ettim bak şimdi?
Birisinin isim babası ben olabilir miyim? DUMAN olsun. Ne güzel değil mi? Şöyle Duman Rengi olan varsa. DUMAN diyelim ona. Duman Darmaduman...

Fuat Gencal dedi ki...

Olsun kardeşim ne demek tabiki isim babası olabilirsin. Yavrulardan birisi simsiyah diğerleri ağırlıklı beyaz var siyahda lekeliler.Biraz büyüsünler kendi kendilerine yürüdüklerinde daha iyi anlaşılır.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Merhabalar nasılsınız? siteniz çok güzel ellerinize sağlık umarımileride benim de sizinki gibi bir bahçem olur ben de doğayı çok seviyorum
Senem

Related Posts with Thumbnails