27 Temmuz 2010 Salı

ACI BİBERLİ SOS


ACI BİBERLİ SOS
Son iki gündür yağan yağmurlarla turşuluk, sosluk  biberlerimiz iyice irileşti. Eşim biberleri, ben domateslerin kızaranlarını, kızımda maydanozları topladı sonra eve çıktık.


Önce domateslerin kabuklarını soyduk
Robotta çekmek için domatesleri  biraz doğradık
Robata çekip iyice parçaladık.


Bir bardak hakiki zeytinyağı. Gerçekten çok hakiki kaynanamın Bursa Orhangazide yetiştirdiği zeytin ağaçlarından topladığı zeytinlerin küçüklerinden yaptığı ve hersene gönderdiği zeytinyağı (Bende sağlık için her sabah aç karnına bir çay kaşığı içiyorum)
Büyükçe bir tencereye önce bir çay bardağı zeytinyağını ardından robota çekilmiş domatesleri koyuyoruz.

Maydanozları temizledik

Bir büyük baş sarmısağı soyup kabuklarında çıkardık.

Hepsini robottan geçirdik.Çok ince incede doğrayabilirdik ama robottan geçirmek daha kolay geldi.

Robottan çekilen maydanoz ve sarmısakları büyük tencereye domateslerin üzerine koyalım. 2 yemek kaşığı kalın tuz (kayatuzu), 1/2 çaybardağı  kendi bahçemizden yaptığımız elma sirkesi koyup tencereyi ateşin üzerine koyalım. Aslında biz bu işlemi bahçemizde yaktığımız ateşin üzerinde yapıyorduk ama bugün hava çok rüzgarlı ve kapalı heran yağış gelebilir.

Domatesli, maydanozlu,sarmısaklı sos kaynamaya başladığında saplarından temizlenmiş yıkanmış biberlerimizi tencereye koyalım. Yaklaşık 15-20 dakika hepsini birlikte karıştıralım.

Önceden hazırladığımız kavanozlara sıcak sıcak doldurup ağızlarını sıkıca kapatıp kavanozları ters çevirelim.

Kapağı kapanan kavanozları bir örtü üzerine ters çevirelim. Ve hertarafını saralım. Kavanozlar soğuyana kadar (yaklaşık birgün) hiç dokunmayalım. Soğuduğunda kapakların içe batdığında işlem tamamdır.Kavanozlar tutmuştur. Kışın yemek üzere kilere kaldıralım.

Kış yaklaşıyor. Kahvaltı masalarında, kuru fasulye,nohut pilav ikililerinde acı biberli sos müthiş yakışıyor. Çok lezzetli herkese tavsiye ederim.

Sevgi ve saygılarımla



 
 


23 yorum:

Yildiz dedi ki...

hım
kışın nasılda güzel olur bu turşular
hepinizin ellerine sağlık sağlıcakla ailece yemeği nasip etsin Rabbim ....
Yıllık iznimde ben de kışlıklarımı hazırlıyacağım inşallah turşuda yapayım tarif sizden ben mesela içine maydanoz kaoymazdım bundan sonra böyle deniyeceğim
çok teşekkürler.....

Fuat Gencal dedi ki...

Yıldız hanım, Maydanoz çok güzel bir tad veriyor. Mutlaka deneyin derim.

Saygılar.

Krema Tadında dedi ki...

Fuat bey afiyetler olsun ellerinize sağlık harika olmuş tadıda muhteşemdir kesin

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Gerçekten çok leziz oluyor. Denemenizi tavsiye ederim.

Saygılar.

ladygreenriver dedi ki...

ellerinize sağlık,Allah afiyetle yemeyi nasip etsin inşallah..ben de yapmak istiyorum inşallah...

biyasimadahagirdim dedi ki...

off çok güzel görünüyor..acıyı çok seven biri olarak işkence gibi geldi bu yazı:) hele o sosun yanında yenecek güzel yemekler gözümün önünde uçuştu resmen:) Allahtan bugün karpuz kürünün son günü:) Tarifi anneme göstereceğim mutlaka, maydanoz sarımsak eminim çok yakışıyordur..
ailenizdeki iş bölümü de çok güzel.. selamlar sevgiler

Fuat Gencal dedi ki...

İçten ve samimi yorumlarınız için çok teşekkür ederim. İnanın çok leziz ve iştah açıcı severek yiyorum. Sizde deneyin derim.

Saygılarımla.

ümmühan dedi ki...

Ellerinize sağlık Fuat Bey, annemin yengemin yaptıklarını hazır yiyorum hep ama bu tarifiniz bende de sos yapma isteği uyandırdı,geçen kış için ilk defa lahana turşusu yapmıştım, bu sene bu sosu da deneyeyim iyisi mi :)

Fuat Gencal dedi ki...

Ümmühan hanım çok teşekkür ederim. Ziyaretiniz ve yorumunuz için. Biz her sene kışa girerken yapıyor ve yeni sezon mahsülü çıkana kadar yiyoruz.

Saygılar.

celebi74 dedi ki...

görüntü muhteşemm bittim..

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Sağolun

Saygılar.

Adsız dedi ki...

s.a.acı biber sosu için domates ve biber kaç kg.ölçü verirseniz sevinirim.teşekürler.elinize sağlık.

NESTUG dedi ki...

Müthişsiniz,ne güzel anlatmışsınız Daha önce hiç pişirerek denememiştim.Bu sene birde böyle deneyim bakalım.
Blogumu ziyaretiniz için de ayrıca teşekkür ederim.Bu sayede bu güzel tarifleri görme şansını yakaladım.
saygılar

Fuat Gencal dedi ki...

Adsız yorum yapan kardeşim ziyaretiniz için teşekkür ederim. Ölçüleri diğer bloğumda bulabilirsiniz.hhtp://şifalıyemektarifler.blogspot.com.

Hilda dedi ki...

Ziyaret için teşekkür ederiz.
Sağlık

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Fuat bey,
Çok güzel oluş, yapanın ellerine sağlık. Çok da güzel fotoğraflamışsınız. İkizlerinizi Allah bağışlasın.Maşaaallah. Benim de 14 yaşında ikiz ğlum var. Bu yıl 8. sınıfı bitirdiler. Bahçeniz,samimi paylaşımlarınız, herşey harika..
Acı biber sosundan ben de geçen yıl yapmıştım ama bizim evde ne yazık ki acı biber seven olmadığı için,kilerde öylece bekliyor:(
Selamlar, sevgiler..

Yildiz dedi ki...

Fuat Bey size ve ailenize hayırlı Ramazanlar dilerim...
Acı turşulardan yaptım
şimdilik 3 kavanoz oldu ....
Teşekkürler...........

Elzemhobby dedi ki...

Ellerinize sağlık turşukolik birisi olarak..aynı malzemenin çiğ haliyle yapıyorum maydanoz hariç Çeçen bir aileden aldım tarifi her yıl yaparım.ince uzun süs bibrleriyle.

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

Sevgili Fuat bey pek çok ortak arkadışımızda yorumlarını görüp ara ara gelip ziyaret etmiştim bugün ise izlemeye aldım sevgili yıldız(mandalinçıkmazı)ın sayfasında mükemmel tarifinizi görünce tekrar bir gelip size de ellerinize sağlık demek istedim. Rahmetli kayınvalidemde benzer bir şekilde yapardı bu turşuyu ben bu şekilde hiç denemedim ama bunu mutlak yapacağım bizler organik gıdalardan malesef uzağız artık bulduklarımızla idare edeceğiz:)))
hayırlı ve sağlıklı bir ramazan geçirmeniz dileğiyle .

Fuat Gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Çok sağolun.

Saygılarımla.

ffatoş dedi ki...

fuat bey sos tarifinizi yapacağım .domates miktarını vermemişsiniz cevabınızı bekliyorum .şimdiden teşekür edrim.

Adsız dedi ki...

Outstanding story there. What occurred after?
Good luck!

my homepage ... venpro mn

Adsız dedi ki...

sirkesini kaynarken ilave etsek olur mu,başta koymayı unuttum da.

Related Posts with Thumbnails