MUŞMULA


Fuat Gencal, 15. 11. 2009, Çavuşbaşı

BUGÜN DE MUŞMULA TOPLADIM


     Hava sabahleyin biraz puslu ve soğuktu. O nedenle bahçeye inemedim. Fakat öğleden sonra hava biraz açar gibi oldu. Ben de fırsat bu fırsat deyip bahçeye iniverdim.


     Muşmulanın tam zamanı gelmişti bayağı olgunlaştılar. 3 ağacım var. Ağaçlardan biri aşısız yani yabani ama inanın ben onun meyvesini daha çok seviyorum. Çok tatlı ve lezzetli.


     Topladığım meyveleri çocuklara yedireceğim. Biz de yiyeceğiz; çünkü muşmula çok faydalı. Muşmula böbreklere, bağırsaklara

iyi geliyormuş.
     Muşmulanın yapraklarını da ayrıca topluyorum. Biraz ayva ağacı yaprağı, birazda elma yaprağı içine biraz da cevizin arasındaki sert odunsu maddeyi koyup hepsini 5 dk kaynatıp çay gibi içiyoruz. Göğüs tıkanıklığına, öksürüğe iyi geliyor.
   Oğlum da bir iki fotoğraf çekti. Pek güzel çıkmadım ama olsun yinede sizlerle paylaşıyorum.
   Hepinize sağlıklı huzurlu günler diliyorum.